Losy Absolwentów
Europejskiego Gimnazjum Językowego
Unii Europejskiej w Radomiu
KLASA 3 Ab
Szkoła |
Profil |
6 LO Kochanowski |
Humanistyczny |
6 LO Kochanowski |
Humanistyczny |
6 LO Kochanowski |
Humanistyczny |
6 LO Kochanowski |
Humanistyczny |
6 LO Kochanowski |
Humanistyczny |
LO Chałubiński |
Biologia – Chemia |
LO Chałubiński |
Biologia – Chemia |
LO Chałubiński |
Biologia – Chemia |
LO Chałubiński |
Biologia – Chemia |
LO Chałubiński |
Biologia – Chemia |
6 LO Kochanowski |
Biologia – Chemia – Niemiecki |
OLJ im. Unii Europejskiej |
|
OLJ im. Unii Europejskiej |
KLASA 3 Bb
Szkoła |
Profil |
Zespół Szkół Skórzano – Odzieżowych |
Fototechnika |
6 LO Kochanowski |
Mat – fiz – ang |
6 LO Kochanowski |
Bio – chem |
Zespół Szkół Elektronicznych w Radomiu |
Technik – Informatyk |
Zespół Szkół Elektronicznych w Radomiu |
Technik – Informatyk |
6 LO Kochanowski |
Mat – fiz |
OLJ im. Unii Europejskiej |
|
OLJ im. Unii Europejskiej |
|
OLJ im. Unii Europejskiej |
|
Losy absolwentów
Co roku z uwagą przyglądamy się, jakie są losy absolwentów naszego gimnazjum.
Zanim trzecioklasista podejmie decyzję dotyczącą wyboru szkoły ponadgimnazjalnej, korzysta z porad rodziców, pedagoga, nauczycieli, wychowawcy, doradcy zawodowego oraz starszych koleżanek i kolegów.
Zanim stanie się absolwentem, musi zmagać się z odpowiednim rozwiązaniem arkuszy testów gimnazjalnych z przedmiotów humanistycznych, matematyczno–przyrodniczych i z języków obcych.
Aby przybliżyć społeczności lokalnej losy absolwentów, gromadzimy i porządkujemy dane dotyczące wyboru szkoły ponadgimnazjalnej.
Poniżej przedstawiamy analizę danych dotyczących kilku roczników naszych absolwentów.
ABSOLWENCI ROCZNIK 1999
ROK UKOŃCZENIA GIMNAZJUM 2014/2015
liczba absolwentów uczęszczająca do danego typu szkoły | % absolwentów uczęszczający do danego typu szkoły | |
Liceum Ogólnokształcące | 20 | 76% |
Liceum Profilowane | – | – |
Technikum | 3 | 12% |
Zasadnicza Szkoła Zawodowa | – | – |
Brak informacji | 3 | 12% |
RAPORT Z BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW
Szkoły Partnerstwa Międzynarodowego
Gimnazjum Językowego z oddziałami dwujęzycznymi im.Unii Europejskiej w Radomiu
absolwenci 2015
We wrześniu 2015 r. przeprowadzono badanie losów absolwentów Gimnazjum Językowego z oddziałami dwujęzycznymi im. Unii Europejskiej w Radomiu z rocznika 2012 – 2015. Opracowano ankietę, którą skierowano do absolwentów . Przeprowadzono także wywiady dotyczące wyborów szkół ponadgimnazjalnych. Wyniki ankiety i wywiadów pozwoliły zebrać informację, w jakim stopniu wiedza i umiejętności zdobyte w gimnazjum pomogły w kontynuowaniu edukacji.
W dniu 22.09.2015r. odbyło się spotkanie nauczycieli i społeczności uczniowskiej z absolwentami, podczas rozdania Certyfikatów Międzynarodowych z Języka Angielskiego. W roku szkolnym 2014/2015 nasze gimnazjum ukończyło 25 absolwentów, na spotkanie przybyło ich 20 ( 8 dziewczynek i 12 chłopców), tyle samo wypełniło ankietę.
Na pytanie, gdzie po ukończeniu gimnazjum kontynuują naukę, absolwenci odpowiadali: liceum -technikum z czego 3% odpowiedziało technikum, 17% liceum ogólnokształcące.Aż 85 % absolwentów wybrało liceum ogólnokształcące. Jedyne 15% absolwentów wybrało technikum. Zatem 100% absolwentów wybrało średnie szkoły ponadgimnazjalne.Wszyscy ankietowani podali, że nie mieli kłopotów z dostaniem się do wybranej przez siebie szkoły. 95% podaje, że bez problemów radzi sobie w nowej szkole.
Nasi absolwenci najczęściej wybierają szkołę średnią blisko miejsca zamieszkania. Stąd największym powodzeniem cieszą się szkoły w centrum Radomia. Spośród tej liczby 17 uczniów podjęło naukę w liceach ogólnokształcących. Największym powodzeniem wśród naszych absolwentów cieszy się 6 LO im. Jana Kochanowskiego. Na uwagę zasługuję fakt że czworo uczniów zdecydowało się pozostać i kontynuować naukę w Ogólnokształcącym Liceum Językowym. Kolejnych 3 uczniów zdecydowało się na trud nauki w technikach mając na względzie zdobycie świadectwa dojrzałości i zawodu. Najczęściej wybieranymi przez uczniów kierunkami kształcenia są: technik informatyk, fototechnik.
W zdecydowanej większości absolwenci kontynuują naukę języków, których uczyli się w gimnazjum.Ankietowani zaznaczali wybory dotyczące oceny, czy wiadomości, umiejętności i postawy przekazane w gimnazjum ułatwiły im dalszą edukację:
Ankietowani absolwenci bardzo wysoko ocenili dobrą atmosferę panującą w gimnazjum, która przyczyniła się według nich do przygotowania do dobrego funkcjonowania w nowej społeczności szkolnej. Z ankiety wynika że mieli możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Działania podejmowane w gimnazjum zdaniem ankietowanych dobrze przygotowały ich do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, do podejmowania aktywności w zespole rówieśniczym i do samodzielnego uczenia się. Na uwagę zasługuję zaangażowanie młodzieży w akcje charytatywne które w naszej szkole odbywają się regularnie.
Ankietowani określali mocne i słabe strony swojego gimnazjum:
- Wysoki poziom edukacji – 17
- Wyposażenie pracowni – 20
- Nauczyciele – 16
- Dobra atmosfera – 11
- Małe oddziały klasowe – 19
- Bliska lokalizacja – 17
- Pomoc uczniom słabym – 19
- Wycieczki zagraniczne – 20
- Szkoła bezpieczna – 20
- Praca z uczniem zdolnym – 13
- „Wysoki próg oceniania” – 3
- Brak własnej sali gimnastycznej – 9
Ankietowani wskazali kierunek ewentualnych zmian dotyczących funkcjonowania gimnazjum:
- Zapewnienie sali gimnastycznej
- Więcej turniejów sportowych
- Lepszy kontakt nauczyciela z uczniem, większe zaufanie do uczniów
- Wprowadzanie większej ilości zajęć pozalekcyjnych rozwijających pasje
- Poszerzenie działalności charytatywnej
- Prowadzenie regularnych konsultacji dla uczniów mających problemy w nauce
Opracował: mgr Michał Tomaszewski