EDUKACJA W NASZEJ SZKOLE
Szkoła Podstawowa
z Oddziałami Integracyjnymi, Sportowymi i Dwujęzycznymi im. Marii Montessori została założona w 2015/2016 roku. Kształcimy dzieci od I-VIII w programie ogólnym, sportowym, międzynarodowym, dwujęzycznym oraz indywidualnym. W następstwie reformy szkolnictwa jest to kontynuacja działań edukacyjnych, wychowawczych, profilaktycznych oraz założenia autorskie pozostają pod nazwą Program Egzaminu Zewnętrznego z matematyki , języka polskiego i angielskiego z biologią i geografią dla klas VI-VIII oraz poziom podstawowy klasy I-V z edukacją matematyczną i humanistyczną. Szkoła posiada uprawnienia szkół publicznych.
Szkoła kształci dzieci w oddziałach:
przedszkolnych
integracyjnych
sportowych
dwujęzycznych
międzynarodowych
oddziale przygotowawczym dla obcokrajowców/ dzieci urodzonych zagranicą/
Kształcimy uczniów w procesie indywidualnym oraz edukacji domowej.
Klasy liczą 12 osób. Szkoła prowadzona na zasadach szkoły publicznej. Uczeń otrzymuje dokument taki sam jak w szkole publicznej. Szczegółowe informacje +48 483635095
Szanowni Państwo!
Budynek szkoły położony jest w Centrum Miasta. Nowoczesny obiekt gwarantuje bezpieczeństwo, poczucie komfortu i wygodę z uwagi na nowoczesne systemy przeciwpożarowe i sanitarne. Własny, ogrodzony plac szkoły, zapewnia swobodę poruszania się dzieciom, oddzielając skutecznie zewnętrzne zagrożenia. Wewnętrzny parking szkolny umożliwia dowóz uczniów. Nowoczesny budynek, posiada naturalnie doświetlone sale, dające swobodę ruchu. Kąciki tematyczne zapewniają zaś poczucie własnego miejsca i warunki indywidualnej pracy każdego ucznia. Już z 11 letnim doświadczeniem nauczania edukacji dwujęzycznej, jako współautor na Polskę i autor wdrożenia dwujęzyczności w sekcji polsko-angielskiej w Radomiu i regionie zapraszam do kontynuacji edukacji wg nowej reformy- rekrutujemy w każdym roku nauczania wiek 3-14 lat- kontynuacja w czteroletnim Liceum Ogólnokształcącymi im. Marii Montessori. Przyjęcie do poszczególnych oddziałów dzieci w innym wieku lub przyznanie indywidualnego toku nauczania dzieciom pochodzącym z zagranicy , możliwe jest po wcześniejszej diagnozie pedagogiczno- psychologicznej, przeprowadzonej we współpracy z Pedagogiem Szkolnym oraz PPP ul. Główna 3 w Radomiu. Celem Szkoły jest ujawnianie i wykorzystywanie potencjału edukacyjnego uczniów poprzez stymulowanie ich indywidualnego rozwoju w zakresie naukowym, artystycznym i psychofizycznym. Jest to możliwe dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze nauczycielskiej oraz niewielkim grupom uczniów w klasach, które pozwalają na indywidualne podejście i dopasowanie materiału do potrzeb poszczególnych dzieci.Ponadto Szkoła stawia sobie za cel stworzenie przyjaznego, wielokulturowego środowiska sprzyjającego rozwojowi uczniów. Zapewniamy zajęcia z Logopedą i opieką medyczną.
Godziny otwarcia 7:00 – 17:00 szkoły od poniedziałku do piątku.
Godziny otwarcia 7:30 – 17:00 świetlicy Montessori od poniedziałku do piątku.
Nasza szkoła podstawowa łączy dwa programy nauczania: międzynarodowy; dwujęzyczny oraz polski (realizacja Podstawy Programowej).
W klasie 1-8 przygotowujemy uczniów do konkursów, projektów poza tym w klasie 5 – 8 przygotowujemy uczniów do egzaminów międzynarodowych Cambridge.
zapraszają
Pasjonaci Edukacji -Dyrektor Szkoły
bo dobrze służyć dzieciom ………
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA W JĘZYKU ANGIELSKIM
Założenia programowe w Cambridge International School -Bilingual and International Classes
Program nauczania edukacji wczesnoszkolnej w języku angielskim dotyczy uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Głównym założeniem programu jest to, by język obcy służył do zdobywania wiedzy z różnych dziedzin, a nie był tylko celem samym w sobie. Język angielski staje się wówczas środkiem przekazu w nauczaniu treści niejęzykowych, stanowi narzędzie do poznawania innych treści. Zakładany jest jak największy udział języka angielskiego podczas realizacji zajęć lingwistycznych.Kontakt z językiem powinien być intensywny i dominować we wszystkich sytuacjach komunikacyjnych. / współautor Programu Dwujęzycznego dla sekcji polsko – angielskiej w Gimnazjum i Liceum w Polsce / ORE ; autor dwujęzyczności w sekcji polsko-angielskiej w regionie radomskim i mieście Radom- dyrektor szkoły Anna Maciejewska. Ponadto realizujemy Program Międzynarodowy Brytyjski-koordynator p. Marzena Wojciechowska.
EDUKACJA OGÓLNA
Nauczanie poprzez aktywność
Przestrzeganie reguł
Samodzielność
Koncentracja
Porządek
Ciche zajęcia indywidualne i grupowe
Obserwacja pedagogiczna
Indywidualny tok rozwoju
Materiał dydaktyczny Montessori dzieli się na:
Umiejętności praktyczne- Edukacja sensoryczna
– Edukacja językowa- Edukacja matematyczna
– Edukacja interdyscyplinarna
Montessori School w edukacji dwujęzycznej i międzynarodowej to rodzinna szkoła, gdzie razem z nauczycielami, dziećmi i ich rodzinami tworzymy domową, przyjazną atmosferę. Chcemy żeby każdy uczeń czuł się u nas ważny i wyjątkowy.
Realizujemy program “Matematyka na piątkę”. Oferujemy wyjątkowy, niestandardowy program nauczania, który rozwija umiejętność samodzielnego i twórczego myślenia, wzajemnej komunikacji oraz współpracy. Jest on wzbogacony o wiele interesujących form aktywnego rozwoju i zajęcia poza murami budynku szkolnego. Dzieci mają możliwość eksperymentowania, odkrywania świata przyrody, kultury i nauki podczas wycieczek szkolnych, wyjazdów, wyjść do różnych, ciekawych miejsc czy obiektów.
W naszej szkole uczniowie są wolni od ograniczeń jakie narzuca ich rówieśnikom szkoła konwencjonalna, takie jak siedzenie w ławkach, rywalizacja, podręczniki.
Dzięki metodzie Montessori, umożliwiamy uczniom harmonijny rozwój we wszystkich dziedzinach życia, wzbudzamy w nich entuzjazm do nauki jednocześnie szanując ich indywidualną dziecięcą wrażliwość i osobistą godność.
Program nauczania w Montessori School obejmuje w pełni realizację podstawy programowej MEN, wzbogacając edukację ucznia o niedostępne w typowych programach szkolnych treści z zakresu edukacji przyrodniczej, wielokulturowej, geograficznej, historycznej, botanicznej i przedsiębiorczości.
Każde dziecko zdobywa wiedzę i rozwija się we własnym tempie. Nasi uczniowie nie są porównywani, oceniani czy nagradzani. Podejmując aktywność dla własnej satysfakcji, czerpią radość z własnych osiągnięć, a nie z porażek innych.
Jak pokazuje doświadczenie placówek Montessori na całym świecie, po zakończeniu edukacji montessoriańskiej dzieci są bardzo zorganizowane, znają swoje możliwości i potrafią świetnie planować swoje zadania.