CEL EDUKACJI DWUJĘZYCZNEJ
Chcemy uczyć i wychowywać młodych obywateli nowoczesnej Europy – świadomych swoich praw, ale także obowiązków, znających języki obce, samodzielnych w myśleniu, umiejętnie poszukujących własnych rozwiązań; Chcemy uczyć naszych uczniów tolerancji dla innych i otwartości na problemy współczesnego świata; Chcemy kształcić zgodnie z najnowocześniejszymi programami nauczania, wykorzystując nowe technologie i najlepsze założenia metodyczne Dbamy o naszych uczniów, o ich wszechstronny i harmonijny rozwój; Staramy się inspirować, wspierać, pomagać i zachęcać naszych uczniów do dalszej pracy na każdym etapie ich edukacyjnej drogi.
celem edukacji dwujęzycznej jest:
- Rozwijanie inteligencji językowej (uczeń lepiej orientuje się w zagadnieniach obu języków: obcego i ojczystego)
- Zapewnienie naturalnego kontekstu dla swobodnego używania języka obcego (język obcy nie jest tylko celem samym w sobie, ale narzędziem do przekazywania wiedzy i środkiem do osiągnięcia celu – przyspiesza to proces uczenia się języka)
- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju
- Rozwijanie inteligencji ogólnej
- Usprawnienie przyswajania wiedzy z przedmiotów nauczanych dwujęzycznie – materiał nauczany jest w dwóch językach, co sprzyja lepszemu zrozumieniu i zapamiętaniu
Założenia dwujęzyczności
- 2 wychowawców – każda klasa posiada 2 wychowawców – jeden z nich komunikuje się z dziećmi tylko po polsku, drugi – tylko po angielsku, w ten sposób unika się tworzenia sztucznych uwarunkowań do nauki języka. Nauczyciele anglojęzyczni porozumiewają się z dziećmi po angielsku także poza lekcjami podczas innych spotkań, w czasie wycieczek szkolnych, na przerwach, na świetlicy.
- Warunki do chłonięcia języka – zajęcia są zaprojektowane w taki sposób, że uczniowie uczą się angielskiego nieświadomie. Nauczyciele tworzą bezpieczne, przyjazne, inspirujące środowisko, wśród znanych osób, w którym w bardzo łatwy i naturalny sposób przyswaja się język.
- Nauczanie zintegrowane – za pomocą języka angielskiego nauczamy nowych umiejętności, odkrywamy talenty dzieci, dostarczamy wiedzy; język jest narzędziem do poznania i komunikacji, a nie celem samym w sobie.
- „Pełne zanurzenie” – nauka odbywa się przy zaangażowaniu wszystkich zmysłów do nauki dla osiągnięcia najwyższej skuteczności zapamiętywania
- Język jako narzędzie poznania – wychodzimy z założenia, że uczenie się języka to doświadczanie innego świata
- Realizacja 4c – CONTENT The curricular subjectprogression in knowledge, skills and understanding. COMMUNICATION Using language to learn – whilst learning to use language. The key is interaction, not reaction. COGNITION Developing cognitive and thinking skills CULTURE Understanding ourselves and other cultures. Being a global citizen.
- Nowoczesne technologie – w procesie nauki wykorzystywane są tablice interaktywne, filmy i prezentacje multimedialne.
- Przyjazna atmosfera – stwarzamy przyjazne środowisko dla osiągnięcia najlepszych i trwałych efektów
- Wszystko we właściwym czasie – sposób nauczania dostosowujemy do etapu rozwoju, na którym znajduje się dziecko
- Nauczanie projektowe – łączymy wiedzę z wielu dziedzin nauki w ramach grup projektowych prowadzonych w języku angielskim
- Realizacja projektu pedagogicznego / współautor Programu dla szkół dwujęzycznych w Polsce Anna Maciejewska/ORE
- Świętujemy po angielsku – w trakcie roku szkolnego wiele uroczystości szkolnych, święta i inne imprezy realizowane są w języku angielskim
- Najlepsza kadra nauczycieli – wysoko wykwalifikowany zespół anglistów i native speakers, który z entuzjazmem podchodzi do swojej pracy