NASZA SZKOŁA
INSPIRUJE-UMOŻLIWIA – POMAGA-DORADZA – DAJE
MODEL EDUKACJI
*International Montessori School nauka ma być jak oddychanie
“Nie można marnować dzieciństwa przez tradycyjne wychowanie”
Wspieramy Dziecko, aby:
- wiedziało, że zdobywa wiedzę wyłącznie dla siebie
- potrafiło samodzielnie dokonywać wyborów
- potrafiło planować swoją pracę i rozliczać ją
- potrafiło dokonać samooceny
- nie doświadczało negatywnego współzawodnictwa
- kształtowało umiejętność pracy w zespole i samodzielnej
- potrafiło podporządkować się zasadom i normom społecznym pod wpływem samodyscypliny, a nie zewnętrznego przymusu
- wzrastało w poczuciu własnej wartości niezależnie od kar, nagród i ocen
- wychowywało się w poszanowaniu dla pracy innych
- ukształtowało w sobie postawę tolerancji dla odmienności kulturowej, religijnej i narodowościowej oraz wrażliwości, otwartości i empatii na innych ludzi, ich słabości i chorób
- wzrastało w kontakcie z rzeczywistością, a nie jej substytutem czy fantazją
- dorastało w zamiłowaniu do porządku
Strategiczne metody nauczania w celu potencjału nauczania indywidualnego
Nasza szkoła skupia się na dziecku, aby odnieść sukces.Zdajemy sobie sprawę, że każde dziecko ma unikalne zdolności i możliwości uczenia się. Nasi nauczyciele dedykują zaangażowanie dzieciom w procesie nauki. Metody nauczania i uczenia się mają pomóc uczniom, aby zmaksymalizować swój indywidualny potencjał podczas budowania pewności siebie, koncentrację i poczucie własnej wartości. Rodzice, nauczyciele i uczniowie wspólnie wspierają, zachęcają dzieci, aby świętować sukcesy w nauce w środowisku rodzinnym. Nasze sale są przygotowane i wypełnione w intrygujące ćwiczenia, które pobudzają ciekawość dzieci do odkrywania. Nauczyciele są chętnymi moderatorami gotowymi do dostarczenia nowych lekcji, a tym samym, umożliwiają dzieciom być na indywidualnym tempie i poziomie dzięki czemu dziecko wykazuje gotowość. Nasz program, został zaprojektowany, aby pomóc dziecku w poszukiwaniu rozwoju wrodzonego potencjału, umiejętności życiowych, charakter, umiejętności krytycznego myślenia, a przede wszystkim pasja do nauki. Materiały dydaktyczne są starannie zorganizowane i przedstawione, aby odwołać się do wyobraźni, inspirując dalszą empiryczną eksplorację poza podstawowymi wymaganiami.
Wśród rewolucyjnych teorii dr Marii Montessori były przesłanki, że:
- aby się rozwijać kreatywność, środowisko, w którym dziecko uczy musi stymulować i nie ograniczać kreatywności. Aby wspierać kreatywność, środowisko musi sam być piękny, harmonijny, i opiera się na rzeczywistości, aby dzieci do organizowania ich postrzeganie.
- dzieci mają być zachowane jako różne od osób dorosłych, jak i osób, które różnią się od siebie.
- dzieci tworzą się same poprzez działania celowego.
- swoboda wyboru w ramach struktury budzi zainteresowanie.
- najważniejsze lata do nauki są od urodzenia do szóstego roku życia.
- dzieci posiadają niezwykłą wrażliwość i władz umysłowych do absorbowania i uczenie się od swojego środowiska, która obejmuje ludzi, jak również materiałów.
Dlaczego Montessori?
“Prawdą jest, że nie możemy zrobić geniusza. Możemy tylko dać każdemu dziecku możliwość wypełniania jego potencjalnych możliwości..” – Dr Maria Montessori
- Naszym celem jest pomóc każdemu dziecku odnieść sukces.
- Twoje dziecko pokocha zbliżenie się do szkoły!
- Dzieci są zaangażowane Twoje dziecko pokocha się nauczyć.
- Nasz program buduje pewność siebie i poczucie własnej wartości.
- Środowisko sprzyja do potrzeb każdego ucznia.
- Matki i metody dydaktyczne pozwalają każdemu dziecku do zrozumienia pojęć, realizować swoje pasje i zainteresowania oraz wzmocnienie obszarów rozwijających się.
- Ciepły, Wspólnota inclusive, co jest ekscytujące i ciekawe miejsce do nauki i rozwoju.
- Twoje dziecko otrzymuje wystarczającą ilość wsparcia, aby przejście z programu nauczania kompetencji.
Korzyści i rezultaty metody Montessori obejmują:
Dzieci są na ogół bardzo elastyczne, i chociaż każde dziecko dostosowuje się w odpowiednim czasie, proponujemy dla rodziców, aby być cierpliwym – zwykle około 6 – 8 tygodni.
Wsparcie w indywidualnych talentach
Szkoła i rodzice wspólnie pielęgnują charakter każdego rozwijającego się dziecka i emocje oraz potencjał intelektualny. Rodzice i nauczyciele współdziałają z szacunkiem dla dobra dziecka.